Tuesday, September 8, 2009

Ashraff Muslim raya di Mekah

Pelakon Ashraff Muslim sekarang sedang mengerjakan umrah dan ziarah di Mekah dan Madinah. Ashraff bukan sahaja boleh merasai nikmat berpuasa di tanah suci yang dipenuhi manusia dari seluruh dunia, malah dia akan menyambut Hari Raya Aidilfitri nanti di sana.



Ashraff akui sejak kecil lagi sudah menyimpan hasrat untuk ke Mekah. Kini apa yang diidamkannya sudah menjadi kenyataan.

"Alhamdulillah apabila ada rakan yang tahu saya ingin ke tanah suci, mereka turut memberi panduan kepada saya agar tidak menghadapai masalah semasa di sana," kata Ashraff kepada Mangga Online beberapa hari sebelum berangkat.

Ashraff berangkat ke Madinah dahulu pada 6 September lalu. Setelah beberapa hari menziarah makam Nabi Muhammad S.A.W di Masjid Nabawi dan tempat-tempat bersejarah di Madinah, Ashraff dan rombongan Andalusia Travel ke Mekah pula untuk mengerjakan umrah.

Ashraff juga bercerita kepada Mama Juwie pasal persediaannya mengerjakan umrah yang disiarkan dalam majalah Mangga keluaran terbaru (Oktober 2009). Kalau ada yang rindu dengan tulisan Mama Juwie boleh mendapatkan majalah Mangga kerana Mama kembali sebagai penulis tamu majalah hiburan untuk remaja itu.

Mangga juga kembali dengan wajah baru dengan pengisian yang merangkumi pelbagai topik termasuk kisah masyarakat dan kisah-kisah teladan. Antaranya kisah penyesalan seorang pelacur tua di sebuah negeri.

No comments:

Post a Comment